Zondag 16 oktober 2011

16 oktober 2011 - Bariloche, Argentinië

Heerlijk geslapen! We hadden het eventjes nodig, was gisteren best een lange dag geweest. We gaan vandaag, om 10 uur, de auto ophalen en eventjes de omgeving verkennen.  Bariloche ligt in het hart van het Parque Nacional Nahuel Huapi en aan een groot meer, met dezelfde naam. Er wonen hier ongeveer 89 000 mensen.  De gebouwen zijn hier merendeel opgetrokken in tertiair gesteente, uit de tijd dat Patagonia nog onder de zee lag. Deze streek trekt jaarlijks een miljoen toeristen, vooral voor het skiën. In dit NP en NP Lanin liggen meer dan 50 meren. Deze streek wordt ook het Argentijnse Zwitserland genoemd. Hier is het echt heel mooi, je bent omringt door de besneeuwde toppen van het , grote, hoge dennenbomen langs de weg, een bosrijk gebied.Vanmiddag een stuk gewandeld in het gemeentelijk park Llao-Llao, daar is een Romaanse brug te zien. Verder gaat de weg om het meer heen, we volgen de zuidelijke route want morgen vertrekken we naar het noorden om de zeven meren route te rijden. We stoppen bij een terras met een fantastisch uitzicht, hier neem ik waffel met frambozen en slagroom, het is de zonde waard! Theo een Berlin bier met empanades. We vervolgen onze weg en rond 1700 uur stoppen we bij een plaatselijke brouwerij Blest. Voor Theo "un torra" en voor mij een frambozenbiertje. We moeten wel lachen want er komt zowat een meter bier aanzetten, in een  glazen toren dus met een kraantje, zodat hij zelf kan tappen. Heel erg leuk! Even rusten..... En vanavond in de stad eten.

1. Lieke Maas:
    17 oktober 2011
    Mmmm; empanadas hebben we bij Picknick ook; maar dat Frambozenbier niet : -(. Veel plezier en geniet ze verder.
  2. Luc Croes:
    Hoi hoi hoi,

Een spetterende reis aan het meemaken. Veel zon, mooie dingen gezien en lekker uitgerust.
    Groetjes van mama en Luc.
  3. Nathalie:
    17 oktober 2011
    De biertjes bevallen goed dus! Heerlijk dat jullie zo genieten.
  4. Arie en Bertha:
    Hallo Theo en Nicole
    Vandaag een verrassing een berichtje van Arie en Bertha,
    Kleintje pils van de foto zag er lekker uit het zal vast geen probleem wezen om er een paar mee te brengen naar Numansdorp.
    Volgens ons gaat bij jullie alles naar wens en hebben jullie een leuke vakantie.
    Nou tabee Arie en Bertha.