Maandag 17 oktober 2011

17 oktober 2011 - San Martin De Los Andes, Argentinië

Vanmorgen rond 8.30 uur ontbeten en uitgecheckt rond 9.30 uur. We gaan vandaag de 7 meren route rijden ( Ruta del los Seite Lagos ) naar San Martin de los Andes. Dit stadje ligt in het Nacional Parc Lanin. Deze trip is 180 km.  Het belooft een mooie rit te worden langs de route 231, maar hoe verder we rijden, hoe meer we zien dat er overal as ligt. De  Puyehuevulkaan spuwt nog steeds de as 10 km de hoogte in en door de wind wordt dit richting Patagonia gestuurd. De sparrenbomen hebben de as op hun takken. De rotsen, zelfs sommige besneeuwde bergtoppen zitten onder het as.  Het moet hier voor dit gebied wel een financiële strop zijn. Heel veel hotels zijn nu gesloten. Je ziet nergens een sprietje gras. De 7 meren die we voorbij komen zijn nauwelijks te zien. Dus we kunnen weinig mooie foto's maken waar de weerspiegeling van de bergen in het  water te zien is.  Uiteindelijk komen we aan in  San Martin de los Andes, we zijn 40 km verwijderd van de Chileense grens. Het dorpje ligt aan het Lagos Lacar. We checken in,  in ons hosteria La Masia, gemoedelijk Duits ogend hotel met een mooie kamer.  Het stadje is een mondaine skiplaats, hier wordt ook heel veel gevist op beekforel, bruine forel en regenboogforel. In het jachtseizoen wordt hier op wild zwijn en hert geschoten. We gaan nog even op onderzoek uit en rijden via aanraden van het toeristenbureau naar Quila Quina, we komen aan de andere kant van het meer, maar helaas het restaurant is gesloten. Op de terugweg nemen we 2 liftsters mee. Het zijn 2 leraressen die les geven aan kinderen van 3 t/m 14 jaar, ze hebben totaal 27 kinderen in hun klas. Ze vinden het tof dat we stoppen om hen mee te nemen naar het dorp.( 20 km verder) Toch maar weer een goede daad gedaan vandaag. We kunnen niet naar de Volcan Lanin, ( vulkaan )  dit  is een dagexcursie maar die tijd hebben we niet.  We gaan nog iets drinken bij het cafe Dublin en eten een kleinigheid want het is anders te lang tot vanavond. Vanavond rond 2100 uur eten in het dorp, we zitten weer dicht bij het centrum en gaan dan ook wandelen naar een restaurant, er is keuze zat.

1. Andre:
    Goedemorgen
    Wat een reis maken jullie mooi hoor .
    Je kan nooit meer wennen in Numansdorp .

groetjes Andre
  2. Ap:
    gm Nicole en Theo

ge moet uitkijken voor een goede wintersportplaats
    misschien hebben wij er wel wat aan .is het nu lente daar ?? prettige reis nog , Ap en Coby
  3. Nel:
    Hoi Nicole en Theo,
    Wij kijken af en toe op Google Earth en kunnen jullie zo goed volgen. Ook staan er wat foto's bij, zodat we een indruk krijgen wat jullie zoal zien. Prachtig land Argentinie!!!

groetjes, Jan en Nel
  4. Ed & Tunde:
    19 oktober 2011
    weg met goede tijden, slechte tijden.
    elke avond effe jullie belevenissen checken tijdens eten. maar uh, jullie zien toch wel genoeg daar?
    geweldig, geniet er van verder.