Dinsdag 25 oktober 2011

25 oktober 2011 - Ushuaia, Argentinië

Vandaag weer rustig aan, we moeten de auto inleveren om 10.00 uur op het vliegveld.  Auto ingeleverd en er wordt een ster in de voorruit geconstateerd. Jammer dat kost geld. Maar het is ook niet verwonderlijk, de wegen die we gereden zijn naar Chili waren meestal onverhard. Vandaag is een reisdag, we vliegen van El Calafate naar Ushuaia. We vliegen om 11.28 uur maar ons vliegtuig is verlaat. We vertrekken om 12.00 en zijn om 13.30 in Ushuaia. We nemen een taxi naar ons hotel, hosteleria Lineras. Gemoedelijk klein hotel met een waanzinnig uitzicht over de stad, de haven, het Beaglekanaal en het Andes gebergte. Tierra del Fuego, de zuidpunt van Zuid-Amerika, loopt uit in Kaap Hoorn. Vuurland is het einde van de bewoonde wereld. De oorspronkelijke naam was Terra del Humo, rookland, de rook, geen vuur, waarover de eerste zeevaarders spraken, waaide uit een gat in van takken, gras en zeehondenpels gemaakte inboorlingenhutten.  Ushuaia betekend in de taal van de Yamana's, baai die doordringt tot in het westen van het land. Vanmiddag hebben we de gevangenis, inmiddels een museum, bezocht. Hier zaten schurken gevangen voor de meest uiteenlopende misdaden, van kippendieven tot moordenaars. Ze werden terwerkgesteld in de steengroeven. We boeken voor morgen 2 tours. Jullie horen morgen wel wat we gaan doen.

1. Gerard:
    26 oktober 2011
    Wat een indrukken allemaal. Ik denk dat jullie niet meer weten wat je de eerste week allemaal gezien hebben. Dat worden heeeeeeeel veeeeeeel fotoalbums maken Nicole. Geniet er nog van en tot gauw.
  2. Nel:
    26 oktober 2011
    Hoi Nicole en Theo,
    Wat verwennen jullie ons toch zeg, interessante verhalen, een mooie ansichtkaart en dan ook nog zo'n prachtige foto. Heel erg bedankt hoor! Wat zien jullie toch veel zeg en dan al die schitterende landschappen, heel indrukwekkend allemaal! Geniet nog even he. groetjes, Nel