Zaterdag 15 oktober 2011

15 oktober 2011 - Bariloche, Argentinië

Vanmorgen de wekker gezet om 5.30 uur maar ik was al om 4.00 uur wakker. We hebben slecht geslapen. Ons hotel lag bij het station en blijkt achteraf ook waar alle nachtclubs zijn. Heel de nachten liepen jongens, mannen heen en weer kabaal te maken. Erg vervelend maar ben maar gaan schrijven aan het verhaal van gisteren. We zitten nu op Salta Airport en hebben net de auto ingeleverd bij Alamo. Totaal aantal km 's gereden op deze trip is 2 858. We gaan zo meteen inchecken voor de vlucht naar Buenos Aires, we vliegen om 9.20 uur. Dan moeten we een paar uur wachten in Buenos Aires voor onze aansluiting naar Esquel. De vlucht naar Esquel is dus verlaat en in plaats van 12.50 vertrekken we om 1500 uur, veel turbulentie en daar kan ik niet zo goed tegen. We komen aan om 17.30 uur.We gaan de trap af en de zon schijnt wel maar er is best een koude wind, temperatuur is 12 graden. Nu de bus in voor een rit van 4 uur nonstop naar Bariloche.  We zitten boven met wat te  drinken, puzzel, leesboek en fototoestel in de aanslag. Je weet nooit dat je mooie dingen ziet. Er is een hostess Marella aan boord en ze heet ons welkom in Patagonie, zij vertelt wat ons te wachten staat. Ze vertelt dat de Andes loopt van het noorden tot het zuiden van Argentinië. Onderweg zien we  het landschap veranderen. We gaan dus nu weer noordelijk en Bariloche ligt in een bosrijke streek. We paseren het dorpje El Hojo, hier zien we dat er begin van dit jaar een brand is geweest. Blijkbaar 2 jonge kinderen met vuur gespeeld. Alles is zwart geblakerd. In het volgende dorp wordt verschillend fruit geteeld waaronder frambozen en het Homemade bier wordt hier gebrouwen. Het is net of je in Zwitserland rijdt, mooie sparrebomen en bergen. We komen aan bij het vliegveld van Bariloche om 21.45 uur, we nemen een taxi naar ons hotel Carlos V. Ziet er goed uit, is een klein hotel aan de rand van het meer en we zitten weer dicht bij het centrale plein. We nemen nog iets te drinken en een paar tosti's. We zijn dus al best een tijd onderweg en niet zo best geslapen de vorige nacht dus we gaan lekker een tukje doen.