Zaterdag 22 oktober 2011

22 oktober 2011

Vanmorgen op het gemak opgestaan en ontbeten. Sinds lange tijd zijn er gebakken eieren, bacon en chorizo worstjes.  Een traktatie na al dat ham en kaas..... Om 9.30 uur worden we opgehaald door onze gids en chauffeur. Samen met een Amerikaans echtpaar, Tim en Claire uit Colorado gaan we de tour, Fulltime Paine, maken. We gaan op weg naar het Sarmiento meer waar we de eerste wandeling maken, we komen direkt al een groep guanaco's tegen.  We kunnen heel dichtbij komen. Ze kunnen een snelheid halen van 70 km per uur. Het paren duurt ca 45 minuten maar volgens de gids gaat het mannetje erop liggen en thats it . Na 11 maanden wordt het jong geboren. We zien hier ook 5 condors en kunnen mooie foto's maken. De spanwijdte van de condor is ca 3 meter. Het zijn geen roofvogels dus zij zijn alleen op zoek naar dode dieren. Terug in de auto naar het Norderskjold meer, daar is een waterval waar we naartoe wandelen. Prachtig om te zien maar we waaien zowat uit onze verschoning. We gaan verder naar Pehoe meer. Hier zien we een hert "El Huemul" de weg oversteken. Volgens onze gids it's our lucky day het dier laat zich nl zelden spotten. Maar ook hier hebben we foto 's van!  We gaan lunchen en om 14.00 uur zijn we bij de boot om naar de Grey gletsjer te gaan. We krijgen eerst allemaal een zwemvest om. Eerst met z'n twintigen in een sloep naar de boot die ons naar de grotere boot brengt. Ik voel al dat ik het zwaar te verduren krijg en heb mijn pilletje niet ingenomen. Maar vooruit we gaan ervoor. We varen 1 uur vooraleer we bij de gletsjer zijn. Dan gaat de boot de gletsjer af, wat kunnen we het goed zien en wat imposant! Aan boord krijgen we een whisky of iets anders on the rocks, dus met gletsjerijs wat ze uit het water scheppen. We varen een uur terug en onze gids staat ons al op te wachten.  Daarna varen we weer een uurtje terug en zijn om 20 00 uur terug in ons hotel, even opfrissen en dan eten. Na het diner drinken we nog wat met Tim & Claire om deze prachtige dag af te sluiten.