Vrijdag 21 oktober 2011

21 oktober 2011 - Torres Del Paine, Chili

Vanmorgen om 8.00 uur in de auto, tanken en op weg naar Torres del Paine in Chili. We rijden op de 11 naar Esperanza. Wat een wijde vlakte, hier en daar wat schapen en veel verschillende soorten eenden. Weer is er veel wind maar het zonnetje schijnt volop. Het is ongeveer 5 graden. We draaien de 7 op richting Tapi Aike en zo naar de grens met Chili, Cancha Carrera. Eerst gaan we Argentinië uit, dan 5 km rijden door niemandsland. We komen aan de grens met Chili, de grensplaats heet Cerres Castello. Papieren invullen en de douane wil de auto zien. Onze koffers eruit en door de scan. Maar alles is ok en we kunnen verder gaan. Van aan de grens is het nog 90 km naar de ingang van het nationaal park. Onderweg zien we een vos, kuddes guanaco's ( steppe lama kan snelheid bereiken van 70 km per uur en kan heel erg goed zien ) en veel verschillende soorten vogels waaronder eenden en de Andes Condor. Nu ons hotel Las Torres vinden, dat is niet makkelijk. Maar uiteindelijk komen we aan, ziet er goed uit. Hier blijven we 3 nachten. Het hotel ligt aan de voet van de berg Torres del Paine ( in 1978 op de lijst van Unesco gezet) We hebben 390 km gereden en zijn hiermee 5 uur bezig geweest. We gaan even het terrein verkennen, het is hier zo verschrikkelijk groot. Vanavond kunnen we de excursies vastleggen. Er is verschrikkelijk veel wind, de paarden lopen hier vrij rond. Ze hebben er hier zo'n 150 lopen, prachtig. We gaan zeker weer paardrijden.