Zondag 23 oktober 2011

23 oktober 2011 - Torres Del Paine, Glacier Grey, Chili

Vanmorgen na het ontbijt moeten we om 9.15 uur in de lobby zijn. We worden opgewacht door onze gids die ons zal vergezellen voor een wandeltocht naar het Sarmiento Lake. We zijn in totaal met 5 personen die deze tocht gaan maken. We zitten in een gevarieerd gezelschap Nederlands,Belgisch,Frans en Amerikaans. Eerst worden we met een busje naar het meer gebracht. Tijdens de wandeling zien we voornamelijk bloemen en struiken in alle maten  en kleuren, prachtig om te zien. Toen we vertrokken stond er al behoorlijk veel wind en dit werd steeds erger. Op een gegeven moment was de wind zo hevig dat we moesten gaan zitten om te voorkomen dat we de berg werden afgeblazen . De wind nam niet af en de gids besloot na 3 uur om terug te keren naar de parking waar de auto stond. Je zag het weer veranderen,  de wind werd nog heviger en in een mum van tijd zaten de bergen in de wolken en begon het te regenen. Ondanks dat we de wandeling moesten inkorten was het toch geslaagd. Commentaar  van de gids " this is  a Patagonian breeze. Voor vanmiddag hebben we om 15.00 uur afgesproken om 1 uur te gaan paardrijden. Helaas moeten we dit afzeggen want het blijft regenen. We zitten in de lobby en spelen met onze gids een typisch Chileens dobbelspel.  Het lijkt een beetje op pokeren met dobbelstenen,  je moet gokken en goed kunnen liegen. Theo kan er gauw weg mee en wint dus weer alle spelletjes. Volgens onze gids is dit beginners geluk! Voor de rest gaan we wat lezen en een tukje doen. Rond 20.00 uur eten in het restaurant en morgen gaan we nog een wandeling maken vooraleer we vertrekken naar El Calafate.