Woensdag 12 oktober 2011

12 oktober 2011 - Purmamarca, Argentinië

We worden om 7.00 gewekt door de zon, het beloofd een heerlijke dag te worden. Na ons ontbijt gaan we vandaag van Cachi naar Pumamarca, 344 km.  We zijn nog steeds op de RN40 en na 10 km komen we aan in Payogasta. Daar nemen we de 33 richting El Carill, we gaan door het Parc Nacional Los Cardones. Onderweg krijgen we een kuitebijter, de Piedra del Molino. We komen dan op 3120m. Het zonnetje schijnt maar er is verschrikkelijk veel wind. We stoppen bij de kleine kapel, Capilla San Rafael, waar we wat foto' s maken.  We slingeren naar beneden en stoppen voor een kopje koffie.  Daar zit een jong meisje buiten, bij haar koop ik 2 stenen met Inca tekeningen in gegraveerd. Verder rijden we richting Salta, daar komen in een drukke opstopping, midden in de stad. Er is een betoging aan de gang, maar algauw vinden we onze weg en rijden dan de 9 op naar San Salvador de Jujuy. Er wordt volop aan de weg gewerkt. Er staat veel wind, dus stof genoeg ook in de auto. Net voor de afslag naar Pumamarca, komen we stil te staan. Weer een betoging. Het blijkt dat er vandaag overal in de provincie Jujuy geprotesteerd wordt. De lokale mensen komen in opstand omdat ze geen huisvesting hebben of krijgen. Na 45 min komt er schot in de zaak en kunnen we weer verder rijden. We komen aan in Pumamarca, een klein dorpje. We zijn hier 260 km van Chili af.  We checken in, ons hotel heet Casa del Piedra. Het is opgetrokken uit adobestenen. We hebben een grote kamer, met een plafond van cactushout. Onze kamer, op de 1st etage, kijkt uit op de berg Cerro de los Siete Colores ( berg met de zeven kleuren). Hier blijven we 2 nachten. Ons hotel is vlak bij het centrale plein.  Hier verkopen de lokale handelaren houtsnijwerk, met de hand geweven tapijten en geneeskundige kruiden tegen iedere kwaal. Het is een drukke bedoening, we drinken wat. Het is gewoon leuk om mensen te kijken, vooral de kinderen die helemaal opgaan in hun spel. We kunnen niet in ons hotel eten maar we hebben al wat rondgekeken en dat komt best goed.

1. Peter, Yvette en de kids:
    Hallo Theo en Nicole,
    Blij om van jullie te horen, wat jullie allemaal zien niet te doen, het is een mooie reis. Groetjes
    en nog veel reisgenot.
  2. Andre:
    13 oktober 2011
    Allemaal Foto,s dit wordt een dik albelli Nicol .

Groetjes Grazyna Andre

genieten he
  3. Rianne:
    Hallo buufies

Het is heeeeeel leuk om elke dag jullie reisverslag te lezen,zo blijven wij ook een beetje op de hoogte wat jullie daar allemaal doen. Theo paard rijden wie had dat gedacht. Geniet er lekker van.
    Liefs van Remko,Rianne en Yoêlle
  4. Nathalie:
    13 oktober 2011
    Jullie maken wel wat mee hoor. Was het niet een beetje eng met die betoging?
  5. Nel:
    15 oktober 2011
    Hallo Nicole en Theo,
    Wat een mooi reis maken jullie toch zeg, als ik het allemaal zo lees en wat een uitgebreid verslag, leuk hoor!!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag!
    Groetjes, Nel