Maandag 10 oktober 2011

10 oktober 2011 - Cafayate, Argentinië

Vandaag dus een soort van rustdag, we slapen uit. Om 8.30 uur ontbijt en dat valt niet tegen. Je ziet dat er hier in Cafayate veel toeristen komen. Deze stad ligt op 1 660 m hoogte en is beroemd voor zijn witte Torrontes wijn. De combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid vormen de ideale omstandigheden voor de productie van deze druif.  Vandaag rijden we een stukje de RN 68 op richting Salta. We rijden langs de Rio Santa Maria, er staat heel weinig water in de rivier. Deze weg gaat grotendeels door de vruchtbare vallei, de Quebrada de Cafayate. We komen prachtige rotsformaties tegen, zoals de kikker, de duivelsklloof en het amfitheater. Bij deze kloof lopen we binnen en het geluid van de liederen die daar gespeeld worden zijn heel zuiver, er zit iemand panfluit te spelen. Heel mooi! Op de terugweg stoppen we langs een klein huisje waar we een broodje kaas nemen alleen moeten we even wachten tot het brood uit de oven komt, verser kan dus niet. We hadden eigengemaakte geitenkaas. Daar stonden ook lama's die zich lieten fotograferen. Heel pitoresk. Rond 15.00 uur weer in het hotel. We gaan nog even van de zon genieten aan het zwembad.  Rond 17.30 even een wit wijntje van de streek proeven, de torrentes. Is voor mij wel best goed, licht maar Theo wil graag iets sterkers. Rond 20.30 uur eten in het restaurant van gisteren, hebben nl levende muziek. Er is een mooie ambiance en het eten is voortreffelijk. We zijn om 23.00 uur weer thuis. Nu ga ik de kaarten schrijven. Morgen kunnen ze op de bus bij het postkantoor waar ik nog de postzegels moet kopen.