Vrijdag 7 oktober

7 oktober 2011

Vrijdag 7 oktober 2011

Om 7.30 uur opgestaan, vandaag gaan we 2 nationale parken bezoeken.

Dus na het ontbijt direct vertrokken naar Parque  Nacional Talampaya, ongeveer 70 km naar het zuiden.

Hier gaan we met een 4x4terreinbus met gids het park in.  In de kaarsrechte, 130 m hoge zuilen lijkende zandstenen wanden zijn formaties te ontdekken die namen hebben gekregen als kasteel, kathedraal of pantheon. Hoog in de rotsen nestelt de andescondor. In de botanische tuin, zijn veertig soorten struiken die medicinale werking hebben, deze werden en worden nog steeds gebruikt door de Diaguita-indianen. Hier is ook het leefgebied van de ratel- en koraalslang. In de rotstekeningen herkennen we ook de lama's en de guanaco's. Als we roepen, dan horen we de echo 5maal weerkaatsen.

In dit park hebben 220 miljoen jaar geleden de plantetende dinosauriërs geleefd.

Rond 15.30uur zijn we bij het provenciale park Ischigualasto. Hier mogen we met onze eigen auto in kolonne het park in met gids.

Valle de Luna, de grootste schatkamer als het gaat om reconstructie van de geschiedenis. Hier zien we formaties als de sfinx, de worm, de onderzeeboot.

Was een hele mooie dag en we hebben veel gezien betreffende de aardlagen en formaties door de erosie, water en wind.

In ons hotel gegeten en rond 2200 uur naar bedje toe.

Morgen rijden we naar Belen, dat is 340 km waarvan de eerste 119 km op onverharde weg is. We blijven de RN 40 volgen naar het noorden.

1. Ap:
    8 oktober 2011
    gm Theo Nicole ff wat anders de Heer Jan Mooij is
    4 okt overleden 83 jaar . geniet maar verder gr
    vr gr Ap en Coby
  2. Andre:
    9 oktober 2011
    veel plezier en let goed op .

groetjes
    Grazyna Andre