Maandag 3 oktober 2011

4 oktober 2011 - Mendoza, Argentinië

na het ontbijt eerst naar de Apple store. Gelukkig  is het aan de overkant van ons hotel. Daar komen we er achter dat de camera 350D niet compatible is met de iPad 2. De camera van Theo, 600 D, is dus het dus wel, dus zullen we met de camera van Theo alle foto's maken.

We zijn naar de tourbus gelopen, op Florida Avenue. Met deze bus kan je een stadstour maken, afstappen waar je wil en ook weer opstappen.

We rijden langs de Avenida 9de Julio, volgens de Argentijnen de breedste straat ter wereld. Van trotoir tot trotoir meet deze straat 140 m.

We komen langs de El Obelisco , werd in 1936 opgericht ter gelegenheid van de 400ste verjaardag van Buenos Aires.

We bezoeken de Cementerios de la Recoleta, hier liggen de rijksten en beroemste doden van Buenos Aires begraven, waaronder Evita Duartes Peron. Deze begraafplaats bestaat sinds 1882.

Het is prachtig weer en we lunchen op een terras. Daarna met de bus naar de wijk San Nicolas. Hier vinden we de regeringsgebouwen en het plein van de Dwaze Moeders, Plaza del Mayo. Veder naar de wijk La Boca,  hier kwamen de immigranten aan. Er staan nog enkele authentieke huizen, opgetrokken met golfplaten in de kleuren blauw, geel en groen. Omdat er zoveel immigranten aankwamen, bouwden ze etages op de bestaande huizen. Dus had je een slaapkamer maar gezamenlijke keuken, wc en badkamer. Zelfs de tuin moest gedeeld worden. De wijk huisvest ook de grootste en beroemdste voetbalclub La Boca.

Daarna, in de spits, weer richting ons hotel. Verder wat drinken in een café bij ons hotel, dat is de wijk Retiro.

Rond 20.30 uur eten en niet te laat naar bed want morgen moeten we vroeg opstaan.

Dinsdag 4 oktober 2011

We werden om 5.15 uur gebeld dat we ons moesten melden aan de balie van Aerolineas Argentinas om een nieuw vliegschema op te halen. Dit in verband met vlucht naar Bariloche op 15 oktober. Deze vlucht is gecanceld doordat er nog teveel asdelen in de lucht zitten door de vulkaan in Chili.

Gedoucht en tassen gepakt. Taxi genomen naar het vliegveld want vandaag vliegen we om 8.10 uur met de AR 2408 naar Mendoza.

Het is een drukte van je welste en gelukkig zijn we op tijd.

1. Ap:
    5 oktober 2011
    gm Nicooltje gij zijt och met Uwen planner opstap
    (en Theo)voor overal op tijd te zijn ,een schone trip gewenst Ap en Coby
  2. Andre:
    5 oktober 2011
    Kan theo dat zo vroeg op als julliemaar niet te laat zijn op het vliegveld .Goed dat jij er bij bent Nicole kort houen he die keizerswaardt

Veel plezier en pas op voor de as ahahah